Agrokor povećao prodaju 1,3 posto

Bez autora
Dec 10 2013

Uslijed negativnih utjecaja pada potrošnje i rastuće nezaposlenosti na regionalnim tržištima, Agrokor je u devet mjeseci ove godine zabilježio rast prodaje od 1,3 posto. U izazovnoj makroekonomskoj okolini rast prodaje je skroman, no snažno je poboljšana operativna profitabilnost zbog nižih troškova usluga i ostalih rashoda, objavio je iCapital nakon Agrokorove "call" konferencije povodom predstavljanja rezultata poslovanja za investitore i analitičare. Istodobno je došlo do nešto bržeg rasta troškova materijala, ali i pada troška usluga te ostalih rashoda, čime je operativna profitabilnost snažno poboljšana (EBIT marža od 6,2%). EBITDA marža je također porasla za 84bps na 9,7 posto, pri čemu se u diviziji maloprodaje i veleprodaje podigla za 95bps uslijed poboljšanja EBITDA marže na tržištima Hrvatske i Srbije nakon uspješno provedenih mjera rezanja troškova te zbog kontribucije Rota.

Agrokor povećao prodaju 1,3 postoUslijed negativnih utjecaja pada potrošnje i rastuće nezaposlenosti na regionalnim tržištima, Agrokor je u devet mjeseci ove godine zabilježio rast prodaje od 1,3 posto, objavio je iCapital.

U izazovnoj makroekonomskoj okolini rast prodaje je skroman, no snažno je poboljšana operativna profitabilnost zbog nižih troškova usluga i ostalih rashoda, objavio je iCapital nakon Agrokorove "call" konferencije povodom predstavljanja rezultata poslovanja za investitore i analitičare.

Istodobno je došlo do nešto bržeg rasta troškova materijala, ali i pada troška usluga te ostalih rashoda, čime je operativna profitabilnost snažno poboljšana (EBIT marža od 6,2%). EBITDA marža je također porasla za 84bps na 9,7 posto, pri čemu se u diviziji maloprodaje i veleprodaje podigla za 95bps uslijed poboljšanja EBITDA marže na tržištima Hrvatske i Srbije nakon uspješno provedenih mjera rezanja troškova te zbog kontribucije Rota. Marža je u diviziji proizvodnje i distribucije hrane pala za 39bps zbog loših vremenskih uvjeta, pogotovo u rujnu (najveći utjecaj na sladoled i smrznutu hranu), pada cijena u mesu i poljoprivredi te nekih mjera srbijanske Vlade koje su rezultirale nižim cijenama jestivog ulja. Operativni cash flow prije promjena radnog kapitala također se povećao za 4,9 posto te dosegao 2,08 milijuna kuna.

- U 2014. kompanija se planira fokusirati na efikasnost operativnog poslovanja, dok s druge strane planira deinvestiranje imovine koja se ne ubraja u osnovni biznis, kao i postupno smanjivanje zaduženosti. Po pitanju capexa (kapitalnih izdataka) i dalje je cilj disciplina, unatoč skoku capexa za akvizicije u 2013. koji se primarno odnosi na povećanje vlasničkih udjela u nekoliko kompanija kćeri (Konzum, Dijamant i Tisak) - komentira iCapital.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik